– Hjelp! Å balansere med ”fyllebriller” er ikke lett. Jeg visste ikke at en alkoholprosent på 0,2% påvirker kroppen så mye, utbryter Emma Dokken.
Det har blitt en tradisjon at MK-elevene i 2. klasse deltar på MA’s (Motorførerenes Avholdsforbund) årlige og landsomfattende ”Deathtrip” konkurranse. Elevene skal lage en holdningskampanje mot ruskjøring. – Hver skole kan sende inn fire bidrag, og en jury vil blant annet se på hvor godt elevene har satt seg inn i problemstillingen og hvor godt kampanjen kommuniserer med målgruppa, forteller prosjektleder for konkurransen, Catharina Frostad.
Catharina sparket i gang konkurransen med en engasjerende kick-off for 2. klasse. Gjennom filmer og sterke historier fikk elevene presentert temaet. Til slutt fikk alle teste egen balanse med ”fyllebriller” på.
Fredag før påske skal elevene presentere sin holdningskampanje for en jury på skolen. – Dette oppdraget har vært veldig lærerikt. Vi har brukt mye tid på sette oss inn i problemstillingen, og fått mulighet til tenke kreativt og bruke flere mediekanaler. Tanken på førstepremien på 30.000 kr gjør oss selvfølgelig ekstra gira. Den store finalen er i mai, og nå krysser vi fingre for at kampanjen vår sendes videre, sier Marte Laursen i 2kma.
Alle foto: Åsmund Holien Mo
Tekst: Åse Nåvik
Du må være logget inn for å legge inn en kommentar.