To grupper fra 2mka er i finalen av den landsdekkende konkurransen Death Trip!
Konkurransen blir avholdt av Ung i Trafikken hvert år, og i år er Medier- og Kommunikasjons-elevene ved Sørumsand videregående godt representert.
Death Trip er en årlig konkurranse der videregåendeskole-elever over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom.
I kategorien «beste helhetlige kampanje» var det rundt 130 innsendte bidrag fra hele landet, gruppa fra Sørumsand er nå en av elleve finalister! «Beste interaktive produkt» hadde 45 bidrag som ble snevret inn til tre finalister.
«Kjør sober eller game over» er slagordet på kampanjen til den ene gruppa. De har laget en interaktiv video og filter til Instagram og TikTok. Du kan se videoen her: https://youtu.be/g18xXNRhnX0?feature=shared
«Tøft å si nei» kom til finalen for sitt interaktive bidrag. Det er en video der seeren må ta valg som påvirker fortsettelsen av historien.
Førstepremien for beste helhetlige kampanje er 30 000 kroner, og for interaktivt produkt får vinneren 10 000 kroner. I tillegg er kampanjen «Kjør sober eller game over» med i en kategori som kalles «folkets favoritt». Der stemmer mediefagselever fra hele Norge om hvem av to finalister som skal duellere i en digital avstemming, og deretter kan hvem som helst stemme på sin favoritt til å vinne ekstra 10 000 kroner. Finalen avholdes på Klingenberg kino i Oslo den 7. mai.
Du må være logget inn for å legge inn en kommentar.