Store penger for gode holdninger

kampanje,deathtrip,ma
Jo Are, Adrian og Yahya gjør seg klar til å presentere

Fredag 17.mars var en spennende dag på Sørumsand vgs. VG2MK presenterte kampanje-bidrag til Deathtrip.  De tre beste bidragene blir sendt videre til finalen i Oslo i begynnelsen av mai, hvor førstepremien er på 30 000kr.

Deathtrip er en kampanje fra ungdom til ungdom i regi av MA-ungdom.

Kampanjen skal på best mulig måte presentere problemstillinger rundt rus – og fyllekjøring blant ungdom. Kampanjen skal også peke på innfallsvinkler til hvordan ruspåvirket kjøring kan motvirkes og forhindres. 

Prosjektet startet opp med kickoff for tre uker siden, og endte med at MK-gruppene presenterte sine kampanjer i auditoriet for en fagjury som bestod av  Marianne Heggelund, grafisk designer, og Karine Ruud, fotograf og gallerist.
I denne perioden har elevene jobbet hardt og vridd hodene for å lage den beste kampanjen for å påvirke ungdommers holdning til ruskjøring.
Juryen var meget  imponert av nivået på kampanjene som ble presentert. Gruppene hadde utvist stor kreativitet, og hadde virkelig gode ideer, så konkurransen var hard.
De tre beste bidragene ble kåret, og sendes videre til finalen i Oslo, så nå er det bare å krysse fingre for at vi får en vinner fra Sørumsand.

I tillegg til store pengepremier blir det heder og ære til vinnerne.
30 000kr i førstepremie, 25 000kr i andrepremie og 5 000kr i tredjepremie. Bidragene som vinner vil blir brukt av MA-ungdom, bl.a på reklamefrie dager på tv.

Hvor kult er ikke det å få vist filmen sin på tv!